Trwa ładowanie...

Inteligencje wielorakie

Proces uczenia się dzieci przebiega najbardziej efektywnie wtedy, gdy w tym samym czasie aktywowane są ich wszystkie zmysły oraz inteligencje, których według teorii Inteligencji Wielorakich Howarda Gardnera, można wyróżnić przynajmniej siedem. Nauczyciel biorący pod uwagę różnorodność uczniów i stylów uczenia się, jest wszechstronny, elastyczny, kreatywny, zna i stosuje zróżnicowane podejścia i techniki. W płynny sposób potrafi połączyć słuchanie historyjki z ruchem, kartami obrazkowymi, z pracą w parach, z grami zespołowymi, z rysowaniem na tablicy czy puszczaniem filmu video. Potrafi zaaranżować między uczniami interakcję ale także skłonić ich do autorefleksji.

Poniżej przedstawiamy poszczególne inteligencje, którymi wyróżniają się uczniowie oraz nasze metody pracy z nimi.

  • czytanie i opowiadanie historyjek
  • gry słowne i językowe
  • rymowanki i wierszyki
  • dyskusje
  • prezentacje
  • czytanie chórem
  • łamigówki językowe
  • rozwiązywanie zagadek (zabawa w Sherlocka Holmsa)
  • eksperymenty gramatyczne
  • tworzenie prac plastyczno-językowych, mapy myśli, wykresy
  • wykorzystanie kart obrazkowych i wyrazowych
  • global reading (zapamiętywanie napisu jako całości, na zasadach zapamiętywania obrazu)
  • prezentacja video, slajdy, filmy
  • przedstawienia teatralne (na wybranych poziomach, dwa razy w roku)
  • żywiołowa gestykulacja
  • gry ruchowe
  • taniec
  • różne metody dramy (odgrywanie ról, pantomima, improwizacja)
  • liczne piosenki
  • rytm, rap
  • liczne powtórzenia (drylowanie) z różną intonacją i modulacją głosu (cicho, głośno, wolno, szybko)
  • wspólne tworzenie projektów (np. video)
  • praca w parach i w grupach
  • symulacje językowe
  • praca indywidualna
  • samodzielne wykonywanie ćwiczeń i projektów

Metody nauczania

Wszystkie techniki naszej pracy opisane w sekcji Inteligencji Wielkorakich, to eklektyzm najskuteczniejszych metod nauczania języków obcych. Są to techniki zakorzenione w nurcie następujących teorii:

Wykształcenie nawyków językowych i automatyzacji wypowiedzi.
Nacisk na komunikację przez interakcję w języku obcym, wprowadzenie autentycznych tekstów do nauki i powiązanie ćwiczeń w klasie z życiowymi sytuacjami poza nią.
Praca z dużą liczbą tekstów w postaci opowiadań, wierszyków i piosenek, które stanowią źródło nauczanego słownictwa i zwrotów, prezentowanych w kontekstach zdaniowych.
Uczeń eksperymentuje z elementami języka i dzięki odpowiedniemu wsparciu nauczyciela dochodzi do poprawnych form i reguł, według których działa system językowy.
Zajęcia są tak organizowane, aby dzieci miały szansę przyswoić wiele elementów obcej mowy w podobny sposób do akwizycji języka ojczystego.

Cambridge English Qualifications

Nasi uczniowie w solidny sposób przygotowywani są do Egzaminów Cambridge, które pozwalają ocenić poziom znajomości języka i uzyskać międzynarodowy, rozpoznawalny na całym świecie certyfikat językowy.

  • Pre A1 Starters jest pierwszym z trzech Cambridge English Qualifications dla najmłodszych.
  • A1 Movers to drugi, po teście Pre A1 Starters, z trzech Cambridge English Qualifications dla najmłodszych.
  • A2 Flyers ma najwyższy poziom zaawansowania spośród trzech Cambridge English Qualifications dla najmłodszych.
  • A2 Key for Schools jest to kolejny stopień zaawansowania po Cambridge English Qualifications dla najmłodszych.
  • B1 Preliminary for Schools to kolejny poziom w nauce języka angielskiego, pomiędzy A2 Key for Schools i B2 First for Schools.
  • B2 First for Schools jest egzaminem na poziomie średniozaawansowanym (B2). Jest również na tym samym poziomie CEFR1 co B2 First, ale jego treści są specjalnie dostosowane do zainteresowań młodzieży.

1 CEFR (Common European Framework of Reference for Languages), czyli Europejski System Opisu Kształcenia Językowego to sześciostopniowa skala opracowana przez Radę Europy, określająca poziom znajomości języka, uwzględniający mówienie, słuchanie, czytanie i pisanie.

Nasze dodatkowe atuty

Obok nauczania języka angielskiego przekazujemy treści, które przynależą do innych przedmiotów szkolnych. Jest to nauczanie interdyscyplinarne, które przenosi elementy realnego świata do sali językowej, wprowadza naturalny kontekst, rozwija krytyczne myślenie, komunikację i inne umiejętności kluczowe w XXI wieku.
Organizowane dwa razy w roku, które są zwieńczeniem i podsumowaniem pracy semestralnej. Tematyka przedstawień dotyczy Świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy lub jest inscenizacją znanych bajek, w myśl koncepcji "from page to stage".

Jeśli On-line, to tylko z nami!

Nauczanie on-line / E-learning, od pewnego czasu jest częścią naszej rzeczywistości. W obliczu pandemii i zamknięcia szkół, wszystkie placówki musiały przerzucić się na tę formę prowadzenia zajęć. Ważne jest, aby lekcje na odległość były równie dobre jakościowo, ambitne a przy tym ciekawe i zabawne co lekcje stacjonarne. Szczególnie istotna jest sprawna komunikacja pomiędzy uczniem a nauczycielem, który może uczniów wesprzeć i w prosty sposób udzielić im informacji zwrotnej. W naszej szkole skuteczne nauczanie online jest możliwe. Wiemy jak utrzymać najwyższe standardy.

Poniżej przedstawiamy nasze rozwiązania:

Nauczanie synchroniczne (łączenie się z uczniami na żywo za pomocą programu ZOOM) oraz asynchroniczne (udostępnianie uczniom materiałów oraz kontrolowanie wykonanego zadania. Dla najmłodszych są to gotowe, nagrane lekcje video).
Ćwiczenia interaktywne, które mogą być wdrażane przy wykorzystaniu licznych programów i platform edukacyjnych. Najczęściej wykorzystujemy takie narzędzia jak: Kahoot, Quizlet, Quizizz, Wordwall oraz Learningapps.
Współpracując z wydawnictwem Express Publishing korzystamy z platformy cyfrowej Express DigiBooks. Na tej platformie Nauczyciel może założyć klasę i zapisać do niej swoich uczniów. Widzi wtedy, czy i jak wykonują zadania. Może także korzystać z unikalnej funkcjonalności o nazwie GAMIFICATION i motywować uczniów do nauki poprzez rywalizację i nagrody.
Więcej informacji TUTAJ
Stosowanie metody WebQuestu (zajęcia z młodzieżą), która polega na tym, że nauczyciel wprowadza temat, a następnie wyznacza uczniom zadanie (np. napisanie artykułu, stworzenie projektu). Za pomocą Internetu uczniowie stosują różnorodne strategie, aby wykonać zadania, a następnie prezentują nauczycielowi efekt końcowy oraz źródła, które wykorzystywali do wykonania pracy.
Lokalizacje
Nasze lokalizacje: